Tilki SEO
SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sıkça kullanılan dü konsept. Fakat bu dü konsept mevzuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online alışbilgiş firmaları ve internetten satış yapan e-kâr siteleri için eleştiri olan bu dü konsept, yeni kitlelere yetişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek namına önemlidir. Her dü konsept da web sitelerinin taharri motorlarındaki görünürlüğünü zaitrmaya yardımcı olabilir, ama aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu hatmızda bugün bugün birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı az buçuk elan açgurur ve bu arada inceleyelim.
SEM: Arama Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türkçe olarak Arama Motoru Pazarlaması, markaların taharri motorları üzerinde elan görünür ve elan ulaşılabilir olması için meydana getirilen çalışmalara denir.
Arama motoru reklamcılığı olarak da teşhismlanan SEM, taharri motorlarında ücretli reklam gururı gerçekleştirilerek web sitelerinde seyrüsefer enseışı işçiliklemlerinin hepsine denir. En popüler ve kesif kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve marka kıymetini zaitrmaya yönelik bir çalışma olan SEM, alıcı kitlesini yükseltmek açısından da olabildiğince önemlidir. Başkaca SEM çalışmaları ile trafiğinizi anlık arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Arama Motoru Optimizasyonu olarak da bilinen SEO çalışmaları ise SEM’in aksine ücretsiz çalışmalardır. SEM makul bir bütçe için verilen reklamları kapsarken SEO çalışmaları makul anahtar kelimelerde lakırtııcı bir yükseliş elde eylemek için meydana getirilen çalışmalardır. Elkızı, bu hakkındalaştırmayı az buçuk elan açgurur.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çalışmaları arasındaki başkalık; yukarıda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret hakkındalığında, SEO’nun ise içerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde gestaltlabilmesidir. Yani SEO için en başta içeriği üretirken harcanan maliyet dışında başarım göstermesi için yeni bir ödeme gestaltlmaz.
Bunun dışında bir önemli başkalık da hızdır. SEM çalışmalarında sonucu elan hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kesik süre içerisinde zaitrabilirsiniz. Bunun aksine SEO çalışmaları ise uzun soluklu çalışmalardır. SEO çalışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri kadem kadem yapmalkaloriız.
Bu dü sayısal pazarlama konseptı arasındaki bir sair önemli başkalık da doğallıktır. SEM çalışmaları ücretli reklam çalışmaları başüstüneğu için doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çalışmalarında bu durum farklıdır. SEO çalışmaları elan katıksız icraatı kapsar ve sitenize elan uzvi bir seyrüsefer dürüstışı sağlamlar.
Bu dü konsept, içerik itibarıyla da ayrımlılık gösterir. SEO çalışmalarındaki içerikler kullanıcı deneyimini zaitrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Yani elan çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çalışmalarında ise nişangâh elan ticari başüstüneğu için içerikler SEO çalışmalarındaki kadar olmayabilir.
Fakat bu demek değildir ki SEM içerikleri kalitesizdir. Yalnızca dü konsept arasındaki içerik konseptleri ve odaklar farklıdır. Başkaca belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden elan âlâ ya da elan üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine göre ikisinden de faydalanılabilir.
Makalemızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam eylemek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Müstehlik Davranışları: Sayısal Inkılapün Yükselişi hatmıza geçebilirsiniz.